سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات
 
شنبه 88 خرداد 9 :: 11:51 عصر :: نویسنده : صدرا سعادتی

s                                             

                                                    

                                      

                                  

                              

                                  

                                     

            محمود احمدی نژاد (نگران از پیروزی)

 رییس جمهور کنونی ایران که 4 سال پیش در میان گزینه های مطرحی چون رفسنجانی و کروبی ناشناخته بود، اکنون خود را کاملاً نه تنها به ایرانیان بلکه به جهانیان نیز شناخته است. او سعی کرد متفاوت باشد، به همین دلیل بدون مشورت با کارشناسان کارهای انقلابی کرد و همین کارهای او باعث بالا رفتن کاذب قیمت مسکن، تورم 25-26% و ... شد، هر چند در نارمک قیمت ها کاملاً مناسب بود!

آقای احمدی نژاد وزیران خود را اکثراً از همکاران سابق شهرداری انتخاب کرد اما خود نیز کم کم پی برد بعضی وزیرانش برای وزارت زیادی کوچک هستند، پس آن ها را مجبور به استعفا کرد. اگر چه باید اذعان کرد وزیر راه در این دولت کارهای شایسته ای انجام داد. البته احمدی نژاد به همه ثابت کرد برای وزیر شدن به مدرک تحصیلی نیز زیاد احتیاج نیست!

معجزه هزاره سوم! خیلی از وعده های خود را به فراموشی سپرد از جمله آوردن پول نفت سر سفره مردم را از بیم گرفتن بوی نفت!

یکی از خصوصیات مثبت ایشان کارهای شجاعانه او مثل سهمیه بندی کردن بنزین بود. همچنین او با سفرهای استانی محبوبیت زیادی در شهرستان ها بدست آورد.

احمدی نژاد هم به انتصاب های فامیلی علاقه داشت. به برادرش پست داد، در رودربایستی آقای مشایی پدر خانم پسرش را از کار برکنار نکرد، بذرپاش 29 ساله را رییس سایپا کرد و

هر چند روزنامه هایی چون کیهان از محبوبیت بالای 50% آقای رییس جمهور خبر می دهند ولی گویا ایشان نگران هستند به همین دلیل بین مردم سیب زمینی رایگان پخش می کند و به فرهنگیان و پرستاران و ... در آستانه انتخابات پاداش می دهد!

             میر حسین موسوی ( اتحاد سبز )

 بعد از 20 سال دوری از سیاست آنقدر اوضاع را بد دید که تصمیم گرفت وارد انتخابات شود. نخست وزیر سابق 4 سال پیش به اصرارهای دوستان برای کاندید شدن اعتنایی نکرد و شرایطی را مطرح کرد ولی امسال که خاتمی تصمیم به بازگشت گرفت او هم آمد! آقای خاتمی برای پیروزی همفکران خود با بزرگواری تصمیم گرفت از نامزدی صرف نظر کند ولی کروبی مقابل میر حسین ایستاد. هر چند نسل حاضر چندان از آقای موسوی شناخت ندارند ولی به نظر می رسد این مرد هنرمند میان پدران و مادران ما وجهه مقبولی دارد. البته اتحاد خاتمی-موسوی باعث محبوبیت او در میان دانشجویان نیز شده است.

آقای موسوی باید مراقب نزدیکان خود باشد تا بعضی دشمنان به ظاهر دوست به ایشان همانند خاتمی ضربه نزنند. همسر ایشان خانم زهرا باقری ( زهره رهنورد ) اولین زن پرفسور ایران است، شاید این مرد 68 ساله بتواند با کمک او و همراهی مردم در 22 خرداد، 2 خرداد 76 را زنده کند.

                مهدی کروبی ( آخرین امید)

کروبی 72 ساله پیرترین و با سابقه ترین نامزد انتخابات است. شیخ سابق اصلاحات! دیگر در میان دوستان سابق محبوبیت چندانی ندارد. دوره گذشته با شکست در انتخابات حساب خود را از دوستان جدا کرد و حزب اعتماد ملی را تاسیس کرد. کروبی را بیشتر به خاطر صراحت کلام و نامه های آتشین دوست دارند.

با اعلام کاندیداتوری آقای کروبی، کرباسچی شهردار زندانی سابق یار غار او شد. کروبی که تقریباً تمام مناصب را تجربه کرده اگر رییس جمهور شود به آخرین آرزوی خود نیز خواهد رسید، به همین دلیل احتمالاً شیخ برخلاف دوره قبل از یکی-دو روز قبل از انتخابات تا پایان شمارش آرا نخواهد خوابید!

             محسن رضایی (رای شکن)

 مرد 55 ساله تقریباً ناامید از پیروزی! هر چقدر شعارهای قشنگ می دهد ولی باز هم چندان محبوبیتی بدست نمی آورد. فرمانده سابق سپاه دوره پیش به ناگاه از کاندیداتوری کناره گیری کرد. خیلی ها می گویند عضو مجمع تشخیص به پیشنهاد آقای رفسنجانی به صحنه آمده اما آقای رضایی چندان اعتقادی به این موضوع ندارد. داود دانش جعفری وزیر مستعفی اقتصاد احمدی نژاد، محسن رضایی را در انتخابات همراهی می کند. به نظر می رسد رضایی برای رده بندی ( سوم-چهارمی‏ ) می جنگد!

 

 

                                                                                                  




موضوع مطلب :


 
درباره وبلاگ



پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 271607