سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات
 
جمعه 89 تیر 4 :: 12:3 عصر :: نویسنده : صدرا سعادتی

جام جهانی فوتبال پدیده ای است که هر 4 سال یک بار میلیون ها نفر را درگیر خود می کند. در سرتاسر جهان با شروع این مسابقات پر بیننده همه چیز رنگ و بوی فوتبال می گیرد و کانال های تلویزیونی مختلف،شرکت های بزرگ و کوچک،بانک ها،اپراتورهای تلفن همراه و ... سعی می کنند از این بازار مکاره سودی به دست آورند و محصولات خود را به میلیون ها نفر در این کره خاکی نشان دهند. سال ها پیش مربی وقت لیورپول گفت: من تعجب می کنم چرا می گویند فوتبال مرگ و زندگی است چون فوتبال چیزی فراتر از مرگ و زندگی است!

بله باید قبول کرد وقتی یک ورزش میلیون ها دلار گردش مالی دارد و بازیکنان آن درآمدهای چند صد میلیونی دارند و با یک گل سرنوشت خیلی ها عوض می شود و حتی در کشورهایی که موفق به صعود نشده اند تا این حد شور و هیجان و قرعه کشی های مختلف وجود دارد،پس چیزی فراتر از مرگ و زندگی است.

در فوتبال با گل دقیقه 93 یک کشور آنقدر شاد می شود که دوست دارد به آسمان ها برود و یک کشور دیگر حذف می شود و با غمی بزرگ دست به گریبان می شود و پای مسئولان سیاسی نیز به قضیه باز می شود چون از نظر اقتصادی نیز ضربه ای ناگوار به کشور زده شده است.

فوتبال آنقدر جاذبه دارد که باعث می شود برای یک ماه مردم از یاد ببرند چه ظلم و بی عدالتی و جنایت هایی در دنیا رخ می دهد و جالب ترین بعد قضیه این است که حتی گاهی دیده می شود مردمی که از یک کشور ظلم می بینند در فوتبال طرفدار آن کشور هستند.روشنفکران طرفدار مردم مظلوم هستند ولی در مسابقه فوتبال هوادار انگلیس و ... می باشند.

فوتبال گاه آنقدر با سیاست آمیخته می شود که ترکش های آن تا کاخ ریاست جمهوری و مجلس هم می رسد و نمایندگان بر سر فوتبال کری می خوانند و سیاسیون پست و مقام های فوتبالی را دودستی می چسبند تا خود را مطرح کنند و گاهی فوتبال فوتبال کاملاً در برابر سیاست می ایستد و بازیکن بعد از گل در زیر پیراهن خود نام فلسطین را نشان می دهد و البته فیفا مخالف دخالت سیاست و مذهب در فوتبال است.

و جالب اینکه عده ای در داخل اعتقاد دارند نباید مردم وقت خود را با دیدن فوتبال تلف کنند و جا دارد به این دوستان بگوییم اتفاقاً برای شما که در حال کامل کردن دیکتاتوری هستید دیدن فوتبال توسط مردم کلی برای شما سود دارد، چون دیگر مردم حداقل برای یک ماه کاری به کار مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و عزیزان بسیجی ندارند. مجلس می تواند تصویب کند بعد با رای شورای عالی انقلاب فرهنگی که متشکل از افراد فرهیخته است! مصوبه خود را لغو کند و در آخر عزیزان بسیجی مجلس را به توپ ببندند.




موضوع مطلب :


 
درباره وبلاگ



پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 272040